Menu
Tablet menu

Wybieramy niezdrowe przekąski i się tego wstydzimy

Często nachodzi cię ochota na coś niezdrowego do przekąszenia? W takim przypadku znajdujesz się w grupie większości Polaków – 74% z nas je niezdrowe przekąski, a dla prawie połowy to powód wyrzutów sumienia.

Badania przeprowadzone w lutym 2014 roku przez IRCenter, pod nazwą „Co Ci szkodzi” dokładnie obrazują zwyczaje żywieniowe Polaków i jednocześnie stają się także jednym z motywów, które warto wziąć pod uwagę przy odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak szybko tyjemy.

 

Dlaczego podjadamy tak często?

 

Prawie połowa Polaków, bo aż 47%, przyznało się do tego, że podjada przekąski codziennie, więcej, bo aż 81% wskazało, że przynajmniej raz na tydzień. Dlaczego tak lubimy przekąsić coś między posiłkami? Głównym powodem jest samo zaspokojenie ochoty na coś dobrego (80%), rzadziej podjadamy z głodu, ponieważ taką odpowiedź wskazało tylko 47% ankietowanych. Także podjadamy z powodu braku czasu, stresu, żeby poprawić sobie nastrój. Co ciekawe, aż 45% Polaków ma wyrzuty sumienia z powodu niezdrowych przekąsek, a 23% woli jeść je w ustronnym miejscu, by nie być zauważonym!

 

Co podjadamy najczęściej?

  

Na samym szczycie listy najbardziej niezdrowych i najbardziej popularnych przekąsek znalazły się chipsy – wybiera je ponad 50% rodaków. Na dalszych pozycjach znalazły się fast foody i przekąski typu instant, które możemy przygotować od ręki w domu. Chętnie kupujemy także ciasteczka, batoniki i słodkie wypieki z cukierni. Jednocześnie 68% respondentów z badań IRCenter wskazało, że walory zdrowotne produktu są dla nich ważną cechą przekąski. Nie zmieniamy jednak swoich nawyków głównie ze względu na przyzwyczajenie do konkretnej przekąski, jej walory smakowe czy cenę.


Warto zmienić swoje nawyki

 

Niezdrowe przekąski nie będą wyjątkowo negatywnie wpływały na organizm wtedy, gdy będzie się je wybierało rzadziej niż zwykle, dlatego niekoniecznie trzeba od razu odmawiać sobie paczki ulubionych chipsów czy batonika. Jednak codzienne wybieranie tego rodzaju produktów jest zdecydowanie niewskazane.

 

Zamiast nich najlepiej wybrać zdrowszą alternatywę – owoce różnego rodzaju, koktajle owocowe, owoce suszone, warzywa, na przykład marchewkę, orzechy, zbożowe ciasteczka i batoniki bez szkodliwych dodatków, chipsy z jabłek czy buraków – na sklepowych półkach czeka ich teraz naprawdę sporo! Dodatkowo w sieci można znaleźć mnóstwo ciekawych przepisów na samodzielne przygotowywanie wyśmienitych przekąsek, z pewnością przydadzą się do pracy lub do szkoły, żeby w ciągu dnia zjeść coś zdrowego. 

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Zaloguj się, by skomentować
Powrót na górę
  1. Najnowsze
  2. Komentarze
Projektowanie wzorów – pomysł na prezent lub dodatkowy zarobek
Atopowe zapalenie skóry głowy
Napięta, szorstka i podrażniona skóra? To mogą być oznaki przesuszenia
Trądzik różowaty – jak sobie z nim poradzić?
Nietrzymanie moczu – problem co czwartej kobiety
Kwasy tłuszczowe omega-3. Twoja pomoc w walce z wysokim cholesterolem
Podróże dla aktywnych. Tu połączysz turystykę z pracą nad swą formą!
Moda na zdrowy styl życia
Marmur na schodach
Co znajdziemy w pasażach modowych?
Kamienie szlachetne nie tylko jako biżuteria
Jedzenie na szczęście

Jedzenie na szczęście …

czwartek, 23 maj 2013

 O nas    Współpraca    Partnerzy    Reklama    Kontakt    Polityka prywatności    Polityka cookie    Mapa serwisu    Newsletter             Zobacz inne nasze serwisy o tematyce: dziecko, ciąża.                        www.poradnikmamy.pl    www.mbaby.pl

Logowanie lub Rejestracja

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Polityka cookie. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuje cookie z tej witryny.