Menu
Tablet menu

Co jeść i pić, gdy na dworze upał

Żar lejący się z nieba potrafi skutecznie zniechęcić nas do jakiejkolwiek aktywności. Tracimy apetyt, czujemy się osłabieni i cały czas chce nam się pić. Warto jednak pamiętać, że w czasie upału odpowiednie nawodnienie organizmu nie tylko ugasi nasze pragnienie, ale również uchroni nas przed przegrzaniem. Dziś podpowiemy, co jeść oraz pić w czasie upalnych, letnich dni.

Pijemy, ale nie byle co

Podstawą nawodnienia organizmu w czasie upału jest woda, najlepiej mineralna, która dostarczy nam odpowiedniej dawki pierwiastków mineralnych. Wodę można pić z dodatkiem świeżej mięty lub cytryny, które sprawią, że będziemy czuć się bardziej orzeźwieni.  

 

Warto również sięgać po soki owocowe oraz warzywne. Świetnie sprawdzi się sok pomidorowy, który dostarczy nam potasu.  Jeśli chodzi o soki owocowe, to wybierajmy te naturalne, które nie są dodatkowo dosładzane. Cukier powoduje zmniejszenie przepuszczalności płynów do naszego organizmu, co oczywiście daje efekt odwrotny do zamierzonego.

 

Dobrze jest sięgać po herbatę miętową, która ma działanie chłodzące i orzeźwiające. Warto również wiedzieć, że picie ciepłych napojów w czasie upałów, wbrew pozorom, lepiej chłodzi nasz organizm niż spożywanie płynów zimnych.

 

Unikamy natomiast picia alkoholu, kawy oraz czarnej herbaty. Te napoje powodują podwyższenie ciśnienia, co może mieć negatywny wpływ na nasze samopoczucie w czasie upału.

 

Co jemy?

Choć w upalne dni zazwyczaj nie mamy zbyt dużego apetytu, to jednak spożywanie posiłków jest nieuniknione dla utrzymania naszego organizmu w dobrej formie. Najkorzystniej jest sięgać po takie dania, które zawierają dużo wody. A jaki posiłek dostarczy nam jej więcej niż zupa? Oczywiście w upalne dni możemy z powodzeniem podawać chłodniki, które nie tylko są pożywne, ale również świetnie orzeźwiają. Można je przyrządzić na wiele sposobów ( ciekawe pomysły można zobaczyć na blogu: https:/zakochanewzupach.pl/tag/chlodnik/), dzięki czemu każdego dnia możemy zaserwować go w zupełnie innej formie.  Świetnie sprawdzi się również gazpacho, czyli hiszpańska zupa na zimno, przyrządzona z pełnych witamin i minerałów pomidorów.

Warto sięgać również po owoce, zwłaszcza te o dużej zawartości wody, jak na przykład arbuz, melon, cytrusy. Można z nich również przyrządzić orzeźwiający deser w postaci sałatki, zalać je galaretką lub zrobić owocowy sorbet.

Pamiętajmy, że systematyczne nawadnianie organizmu pozwoli przetrwać nawet największe upały.

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Zaloguj się, by skomentować
Powrót na górę
  1. Najnowsze
  2. Komentarze
Projektowanie wzorów – pomysł na prezent lub dodatkowy zarobek
Atopowe zapalenie skóry głowy
Napięta, szorstka i podrażniona skóra? To mogą być oznaki przesuszenia
Trądzik różowaty – jak sobie z nim poradzić?
Nietrzymanie moczu – problem co czwartej kobiety
Kwasy tłuszczowe omega-3. Twoja pomoc w walce z wysokim cholesterolem
Podróże dla aktywnych. Tu połączysz turystykę z pracą nad swą formą!
Moda na zdrowy styl życia
Marmur na schodach
Co znajdziemy w pasażach modowych?
Kamienie szlachetne nie tylko jako biżuteria
Jedzenie na szczęście

Jedzenie na szczęście …

czwartek, 23 maj 2013

 O nas    Współpraca    Partnerzy    Reklama    Kontakt    Polityka prywatności    Polityka cookie    Mapa serwisu    Newsletter             Zobacz inne nasze serwisy o tematyce: dziecko, ciąża.                        www.poradnikmamy.pl    www.mbaby.pl

Logowanie lub Rejestracja

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz akceptujesz Polityka cookie. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuje cookie z tej witryny.